Stressigt värre

Hemma igen. Jösses vad seg jag är nu. 

Satt och pluggade för fulla muggar och så slänger jag ett öga på klockan och inser att den redan är halv tolv.
Gissa om det gav mig panik när jag skulle vara ute i stallet runt tolv, jag behövde ju tanka innan.
Iallafall var jag ute strax efter tolv o då var det bara att sätta igång.

Upp och hämta Liten i hagen, ner till boxen och borsta av leran innan man sadlade och tränsade.
Förra gången gick tränsningen som en dans med denna gång var det lite strul. Han ville inte riktigt.
Försök själv tränsa en kille på 178 i mkh när han lyfter upp huvudet. Men då jag är envisaste gick det bra.
Upp i sadeln och sen ut i skogen, lite pulsande i snön på ängen och lite klättrande. Bra träning för oss båda.

När jag väl kom tillbaka till stallet fick jag hiva upp telefonen ur fickan och ringa mammsen. Klockan var aningens för mycket och jag skulle inte hinna hämta dotter klockan 14, speciellt inte om jag skulle hinna mocka ur boxen innan.
Tur att man har en toppenmamma då.

Nu väntar jag på att maten ska bli klar och sen är det plugga mer som gäller.



Puss o kRam

Tyck till

Tyck till här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast synlig för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0